loading...
کلینیک تن آرا
کلینیک تن آرا بازدید : 101 چهارشنبه 25 دی 1398 نظرات (0)

چگونه پوست خود را مرطوب و هیدراته کنیم؟ خشکی و کم آبی پوست یکی از مشکلات اصلی برای تمام سنین می باشد. بسیاری از افراد در کل پوست صورت یا قسمتی از آن خشکی ها را تجربه می کنند و به همین دلیل استفاده از مرطوب کننده ها، لایه بردار ها، ماسک ها و لوسیون ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای داشتن یک پوست سالم باید عادت غذایی سالم داشته باشید و بعد از آن از محصولات سالم استفاده کنید. در این مقاله ازکلینیک تن آرا به انواع روش های آبرسانی پوست | آموزش هیدرانه کردن پوست میپردازیم.

روش اول: لایه برداری کردن و آبرسانی پوست

  1. صورت خود را با پاک کننده دو بار در روز بشویید

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:10
 
 

 

صورت خود را با یک پاک کننده مثل میسلار واتر دو بار در روز بشویید و سپس چند قطره از پاک کننده مورد نظر خود را به پد بزنید و آن را روی صورت بکشید تا هرگونه آلودگی و چربی اضافی از پوست پاک شود که این کار کمک می ‌کند تا پوست تمیز و تازه ای داشته باشید مثلا دانه های کوچک روغن در میسلار واتر می تواند آلودگی ها را از پوست پاک کند و همچنین می تواند میکاپ های سنگین و کرم ها را از پوست شما بردارد.

*پاک کننده ها و میسلار واتر را میتوانید در داروخانه ها مغازه های لوازم آرایشی پیدا کنید.

 

  1. لایه برداری کردن با براش، ماسک و اسکراب

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:10
 
 

 

لایه برداری کردن با براش، ماسک و اسکراب را به طور روزانه انجام دهید. لایه برداری کردن سلول های مرده را از روی پوست بر می دارد و باعث می شود که آبرسانی پوست شما راحتتر صورت پذیرد. اگر سلول های مرده روی پوست باقی بمانند، مرطوب کننده شما به خوبی عمل نخواهد کرد و اگر هنوز پوست خشکی دارید، باید از ماسک استفاده کنید که می تواند در طور طولانی مدت رطوبت پوست تان را حفظ کند.

ماسک های لایه بردار می توانند مواد تشکیل دهنده متفاوتی داشته باشند و آن ها معمولاً حاوی شکر، نمک، قهوه، زغال و مواد دیگر هستند. قبل از خرید اسکراب حتماً مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید و مطمئن باشید که ماده شیمیایی خشک کننده یا الکلی در آن ها وجود نداشته باشد و اگر پوست حساسی دارید باید لایه برداری را به طور منظم انجام دهید و ممکن است که یک پاک کننده لایه‌ بردار را خریداری کنید که مخصوص پوست های حساس می باشد و بسیار برایتان مناسب است.

 

  1. مرطوب کننده را دو بار در روز به پوست بزنید

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:12
 
 

 

بعد از لایه برداری کردن مرطوب کننده را برای میزان آبرسانی مناسب به پوست بزنید و این کار را هم صبح و هم شب انجام دهید و اگر پوست حساسی دارید می توانید از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید و اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، به دنبال مرطوب کننده ای باشید که بیش از حد سنگین نباشد و قبل از خواب هم از مرطوب کننده های سنگین تر استفاده کنید تا در طول شب آبرسانی پوست تان حفظ شود.

همچنین می توانید از مرطوب کننده های طبیعی مثل روغن نارگیل نیز استفاده کنید که این مرطوب کننده به طور طبیعی آنتی باکتریال و ضد قارچ است و برای تمام انواع پوست مناسب می باشد.

 

  1. یک یا دو بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید

ماسک آبرسانی صورت

انواع مختلفی از ماسک های ژله ای و کاغذی در بازار در دسترس شما قرار دارند. ماسک ها فرمولاسیونی برای محدود کردن صورت دارند و می ‌توانند لایه ای از رطوبت را به پوست شما اضافه کنند و فقط کافی است که آن را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید.

ماسک را باید به کل صورت به غیر از لب و پشت چشم تان بزنید .

ماسک ها معمولاً انواع مختلفی دارند و برای افرادی که حساسیت دارند نیز مناسب می باشند. ماسک های کرمی و یا کاغذی معمولاً بهترین گزینه برای آبرسانی پوست هستند. کرم های مرطوب کننده و آبرسان و همچنین سرم های آبرسان می ‌توانند هم پوست شما را مرطوب کنند و هم آکنه ها را از بین ببرند .

  1. لکه های خشک را با سرم و کرم درمان کنید.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:09
 
 

 

اگر پوست خشکی دارید، مقداری سرم یا کرم را به ناحیه لک دار بزنید و اجازه دهید که به خورد پوست تان برود و همچنین می توانید از سرم‌هایی استفاده کنید که به سرعت آکنه را از بین می برد. قسمت های خشک پوست ممکن است قرمز شوند که برای این قسمت ها می توانید از کرم های رنگی استفاده کنید .

 

روش دوم: تغییر سبک زندگی برای آبرسانی پوست

  1. دوش آب گرم بگیرید

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:10
 
 

 

دوش آب گرم بگیرید. ( آب نباید داغ باشد) ، آب گرم باعث می شود که منافذ پوست شما در کل بدن باز شود و پوست تان آماده دریافت محصولات درمانی باشد. آب بسیار داغ می تواند منافذ را محدود کند و آن ها را بپوشاند و باعث شود که مرطوب کننده شما اثر کافی را نداشته باشد و عمل آبرسانی پوست به درستی انجام نگیرد.

 

  1. هر روز ضد آفتاب بزنید

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:12
 
 

 

بسیاری از مرطوب کننده ها فرمولاسیون ضدآفتاب ها را نیز دارند اما بعضی از آن ها اینگونه نیستند. پس به همین دلیل ممکن است که به ضد آفتاب جداگانه نیاز پیدا کنید. ضد آفتاب را هر روز صبح باید قبل از بیرون رفتن از منزل استفاده کنید. اثرات مخرب نور خورشید یکی از اصلی ‌ترین دلیل های خشکی پوست می باشد پس این عادت را هرگز ترک نکنید.

ضد آفتاب به طور روزانه باید حداقل spf۱۵ داشته باشد  اما اگر نگهدارندگی آن بالاتر از این بود نیز مشکلی ندارد. به دنبال محصولاتی باشید که spf بالایی دارند، مخصوصاً اگر پوست حساسی دارید.

اثرات مخرب نور آفتاب می توانند باعث دیگر مشکلات پوستی  مثل پوست خشن، چین و چروک، افزایش رنگدانه های پوست و همچنین خطر ابتلا به سرطان  نیز بشوند .

 

  1. پاک کننده شیمیایی ممنوع

پاک کننده شیمیایی پوست

از پاک کننده های شیمیایی دوری کنید که می تواند پوست شما را حساس کند. بهتر است از پاک کننده های شیمیایی که شامل سولفات هستند و باعث قرمزی، خشکی و خارش پوست می ‌شوند، دوری کنید. زمانی که این مواد شوینده را برای لباس استفاده می کنید، به دنبال انواع فاقد سولفات آن باشید.

 

  1. به دنبال فوندیشن یا کانسیلر مرطوب کننده باشید

کرم پودر آبرسان

محصولات آرایشی حاوی مرطوب کننده و کرم مانند به طور مستقیم با پوست شما برخورد دارند، مثل کرم پودر (فوندیشن) و کانسیلر پس چه بهتر که از نوع مرطوب کننده آن ها استفاده کنید و با یک تیر ۲ نشان بزنید. حتما باید محصولات را به طور کامل روی پوست خود پخش کنید و به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از آن ها حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. هر چند روز یکبار آرایش کردن را کنار بگذارید تا خشکی پوست شما افزایش پیدا نکند و در طول این زمان روی مراقبت از پوست خود تمرکز کنید و مطمئن باشید که در کل روز آبرسانی پوست را حفظ کرده باشید.

 

  1. صورت خود را چند روز یک بار با گلاب بشویید

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:05
 
 

 

گلاب می تواند پوست شما را تازه کند و رطوبت آن را نیز حفظ می کند. زمان هایی که به مسافرت طولانی مدت می روید، یک شیشه گلاب را با خود همراه داشته باشید و چند روز یک بار استفاده کنید. استفاده  از گلاب چند بار در روز نیز می‌ تواند برای پوست مفید باشد و آبرسانی پوست شما را انجام خواهد داد.

 

  1. استفاده از مرطوب کننده های هوا برای آبرسانی پوست

مرطوب کننده هوا

هنگامی که خواب هستید، برای جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده های هوا استفاده کنید. این مرطوب کننده ها ابزاری عالی برای افرادی هستند که در مناطق خشک زندگی می کنند.

 

روش سوم : آبرسانی پوست از طریق رژیم غذایی

  1. رژیم غذایی سالم و نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز

آبرسانی پوست با نوشیدن آب

رژیم سالم و نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در طول روز می ‌تواند پوست شما را مرطوب تر از قبل کند و باعث آبرسانی پوست تان شود. البته که نمی توانید این کار را در طول شب انجام دهید اما اگر در طول روز به اندازه کافی آب خورده باشید، پوست شما سالم تر و سلامت تر خواهد بود. اگر هم اکنون روزانه 6 تا 8 لیوان آب می خورید، سعی کنید که آن را به اندازه یک یا دو لیوان افزایش دهید و حتماً میزان آبی را که در روز مصرف می کنید را به یاد داشته باشید یا حتی می‌ توانید آن را یادداشت کنید تا بتوانید میزانش را افزایش دهید.

 

  1. غذا هایی بخورید که به مرطوب ماندن پوست شما کمک می کنند

رژیم غذایی مناسب برای پوست

غذا هایی مثل ماهی، بادام، پرتقال، خیار، آووکادو و کلم می‌ توانند رطوبت پوست شما را حفظ کنند و آب و رطوبت زیادی را به پوست بدهند. حتما برای این غذاها برنامه ریزی داشته باشید و چند روز در هفته از آن ها استفاده کنید تا تفاوت را در پوست خود مشاهده کنید.

به دنبال غذاهایی که چربی سالم، ویتامین c ، ویتامین e و امگا ۳ یا زینک دارند، باشید که آن ها دوست خوبی برای پوست شما هستند.

 

  1. در روز حتماً ۵ بار از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

مواد غذایی مفید برای پوست

حتما باید میوه و سبزیجات را در هر وعده غذایی خود بگنجانید تا مواد مغذی سالم را به بدن خود وارد کنید. بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند پوست شما را از آسیب های محیطی حفظ کنند. سعی کنید میوه ها و سبزیجاتی را بخورید که بدن شما بیش از همیشه به آن نیاز دارند و به رطوبت پوست نیز کمک می کنند.

 

  1. از کافئین دوری کنید.

کافئین و الکل

کافئین و الکل می تواند پوست شما را به شدت خشک کند، پس مصرف آن رطوبت پوست را کاهش می دهد. حتما باید برچسب روی نوشیدنی ها را مطالعه کنید و مطمئن باشید که کافئین در آن ها به کار نرفته است و همچنین از مکمل هایی که حاوی کافئین هستند هم دوری کنید.

 

  1. از رژیم های غذایی سخت اجتناب کنید

رژیم فوری

از رژیم های غذایی بیش از حد محدود که عامل تغییر سریع در بدن شما هستند، اجتناب کنید. این رژیم ها به سرعت پوست شما را خراب می کنند. باید روی یک رژیم متعادل تمرکز کنید و از میوه ها، سبزیجات، پروتئین، کربن ها و چربی های سالم به طور روزانه استفاده کنید.

رژیم های سخت می‌ تواند باعث کاهش وزن سریع اما همراه با چروک‌ ها و خشکی بیش از حد پوست شود و سلامت آن را به خطر بیندازد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 119
  • بازدید سال : 865
  • بازدید کلی : 2,847